Dr. Séllei Beatrix

Pozitív pszichológus

A Műegyetemen tartott pszichológia óráim mellett a pszichológia számos vetületével foglalkozom. Egyszerre csak kevés projektben veszek részt, viszont azokban komolyan és örömmel merülök el. Eredményorientált vagyok és gyorsan ki tudom alakítani az együttműködést, így tudok segíteni vállalkozásoknak, startupoknak és magánembereknek is. Főleg Budapesten és környékén dolgozom, de vettem már részt nemzetközi projektekben is. Ha olyan pszichológust keres, aki újfajta, pozitív szemlélettel néz a nehézségekre, illetve újfajta tudományos módszereket alkalmaz, aki pár kérdés után érti a problémát, akkor megtalálta!

A felsőoktatásban 2010 év végén kezdtem el dolgozni, először a BME-n. Pszichológiát tanítok, illetve önismereti és szociális készségfejlesztő tréningeket tartok. A foglalkoztatási rehabilitációs szakirányú továbbképzésben oktatóként és oktatásszervezőként is dolgozom. 2011-2013 között tanítottam az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, andragógia szakon munkapszichológiai témájú tárgyakat, valamint számos szakdolgozat témavezetője voltam.

2014-ben kidolgoztam  az OTP Fáy András Alapítvány Karriersuli-karrieriskola programját és az első években a program szakmai vezetője voltam.

2017-től a Miskolci Egyetem egy új szak indításának kidolgozásával bízott meg.

Egyetemi rendezvényeken gyakran tartok előadásokat, és szervezek szakmai rendezvényeket és konferenciákat.

Aktív tagja vagyok a Magyar Pszichológiai Társaságnak.

„Ha valami állandó, akkor az a változás.”

Az én szupererőm

Mégis, mi az, amitől különleges vagyok?
A megfelelő pillanatban a megfelelő kérdést tudom feltenni annak az embernek, aki hozzám fordul tanácsért.

Számos végzettségem közül csak az egyik a pszichológia. Gyógypedagógus is vagyok, ugyanakkor számos cikk szerzője önismereti és pozitív pszichológiai témában. Szeretem a tudásomat megosztani másokkal, szeretném, ha mások is képesek lennének segíteni magukon, jobbá tenni a saját életüket. Ezen dolgozom én is.

A kérdéseim és visszajelzéseim segítségével az emberek az esetek 99%-ában saját maguk képesek az életükben felmerült akadályokat elhárítani.

Tulajdonképpen az én szupererőm az, hogy a hozzám fordulókat szupererővel ruházom fel – azzal az erővel, amivel sikeresen és boldogabban folytathatják az életüket.

Megjelenések

2018-2020 között a Rádió Beige Kalap című műsorának pszichológusa voltam. Rendszeresen meghívnak szakértői beszélgetésekre az MR2 Kossuth rádióba.

Szakértői kérdésekben, kutatási témáimmal többször meghívtak már az RTL Klub reggeli műsorába, illetve az M2 Petőfi TV-be. Például:

Ha nem emlékszünk az álmainkra, már az is lehet az alvászavar jele

Szebb életet hazudunk?

Az érzelmi intelligencia a siker titka

 

EPALE tartalomfejlesztés: A felnőttkori tanulás elektronikus európai platformja, az Európai Bizottság működtetésében:

Fiatal felnőttek motiválása: tévhitek és tények

Kiégés prevenció a felnőttkori tanulásban

 

Rövid írások, tippek és trükkök a hétköznapokra Facebook oldalamon:

Kávézz a pszichológussal

Részletes szakmai önéletrajzom

Pszichológia, PhD

2023 Munka- és szervezet szakpszichológus (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, folyamatban lévő szakképzés)

2021 Brief coach (Solutionfocus)

2016 Pszichológia tudomány doktora (Eötvös Loránd Tudományegyetem, PhD)

2016 Foglalkozási rehabilitációs humán és műszaki szaktanácsadó (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, szakirányú továbbképzés)

2015 OH Instruktor (asszociációs kártyák használata, kiképződés és folyamatos továbbképzések)

2013 Készségfejlesztő tréner (Magyar Pszichológiai társaság, posztgraduális képzés)

2010 Pszichológus (Eötvös Loránd Tudományegyetem, MA)

2010 Pszichológia szakos tanár (Eötvös Loránd Tudományegyetem, MA)

2010 Gyógypedagógus, szomatopedagógia szakirányon (Eötvös Loránd Tudományegyetem, BA)

Szakmai tapaszalat:

Magánpraxis, 2021 óta

Személyes és online magánpraxis

 

Egyetemi docens, 2023 óta
Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem

2016-2023: egyetemi adjunktus

2013-2016: egyetemi tanársegéd

2010-2013: tudományos segédmunkatárs

Tanítás, tréning, oktatási anyagok fejlesztése
Kutatási projektek kidolgozása, szervezése és vezetése

 

Kurzusok:

  • Pszichológia
  • Pszichológia angol nyelven
  • Rehabilitációs pszichológia
  • Foglalkozási rehabilitáció
  • Önismereti tréning
  • Szociális készségfejlesztő tréning
  • Kutatásmódszertan

 

Foglalkozási rehabilitációs szakértértő, 2017-

Magyar Máltai Szeretetszolgálat, Nógrád Megyei Reménysugár Egyesített Szociális Intézmény

– Megváltozott munkaképességű munkavállalók munkaalkalmassági és foglalkoztathatósági szakvizsgálatok elkészítése

Támogató szakértő, 2018-2021

Oktatási Hivatal

– Esélyegyenlőségi tréningprogramok kidolgozása

 

Tudományos munkatárs, 2017-2018
Miskolci Egyetem
– Oktatás, képzés akkreditációjának előkészítése

 

Óraadó, 2010-2012
Eötvös Loránd Tudományegyetem Oktatás

Kurzusok:

  • Bevezetés a munkapszichológiába
  • Emberi erőforrás menedzsment előadás
  • Emberi erőforrás menedzsment szeminárium
  • HR szakmai gyakorlat

 

Külső munkatárs, 2014-2016
OTP Fáy András Alapítvány, OK Központ

  • Oktatás, tréning
  • Új program kidolgozása (karrieriskola-karriersuli)
  • Workshopok, személyzetfejlesztés
  • Hatékonyságvizsgálat
  • Módszertani elemzések

 

Pszichológus és gyógypedagógus, 2009-2013
Új Budai Alma Mater Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Óvoda
Gyógypedagógiai terápia, preventív gerinctorna, iskolai pszichológusi feladatok

 

Pszichológus és gyógypedagógus, 2010-2011
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó
Pszichológiai értékelés, tanácsadás, gyógypedagógiai terápia

Konferenciák:
  • Weawer K., Komlódi A., Wang J., Joshi K., Séllei B. (2012): Parents views and rules about technology: As told by their middle school children in Hungary and India. In: Proceedings of Cultural Attitudes Towards Technology and Communication 2012.  pp. 493-501 (angol nyelvű poszter prezentáció)
  • Szervező és szekcióelnök: Young Researchers’ and PhD Workshop: Research on Innovative Solutions for Elderly (http://rise.revolutions.univie.ac.at/about-yr-rise-revolutions/). AAL Forum, Eindhoven, 2012.
  • 2011 óta meghívott előadó több BME és ELTE rendezvényen, konferencián (pl. Boldogság, Fogyatékkal élő hallgatók karrierlehetőségei)
  • Séllei B. (2014): A pedagógustársadalom érzelmi térképe. A felnőttek tanulásának és oktatásának legújabb kérdései. ELTE-PPK Doktorandusz Konferencia, Budapest. (magyar nyelvű előadás)
  • Séllei B. (2015): The role of emotional intelligence in vocational rehabilitation with special respect to physically and cognitively disabled persons. Attracting new areas and building bridges. Conference of the Association for the advancement of assistive technology in Europe. (angol nyelvű előadás)
  • Séllei B., Soós E. (2016): Fogyatékkal élő hallgatók a felsőoktatásban – Egyenlő esélyek? DOSZ Konferencia, Budapest. (előadás és tanulmány)
  • Magyar Pszichológiai Társaság 25. Országos Tudományos Nagygyűlés szervező bizottság titkára
  • Séllei B. (2016): Self-knowledge and networking. EDEN Annual Conference, Budapest. (angol nyelvű előadás)
  • Séllei B. (2017): The role of emotional intelligence in vocational rehabilitation. Decent work, equity and inclusion : Passwords for the present and the future, Padova. (angol nyelvű előadás)
  • Séllei B., Izsó L. (2017): Foglalkozási rehabilitáció: fókuszban az egyén. Magyar Pszichológiai Társaság 26. országos tudományos nagygyűlése, Eger.
  • Séllei B. (2020): Hogyan változunk? Alternatív Pedagógiai Konferencia, plenáris előadó.
  • Séllei B. (2021): Digitális generációk a felsőoktatásban. MOHR Konferencia, plenáris előadó.
  • Séllei B., Lógó E, (2023): How to develop teacher’s well-being? 51st Annual Conference of the SEFI, Dublin.
  • Khefacha, A., Séllei B. (2023): Engineering Students Emotional Intelligence and NLP as a developmental Tool. 51st Annual Conference of the SEFI, Dublin.
Publikációk:

Séllei B., Krén H., Molnár Gy., Stumphauser N. (2024): Gaps and Bridges between future Managers and IT People. ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA. Vol. 21. (No. 3.), 53-72.

Séllei B. (2024): Lelki egészségvédelem a kiégés ellen. FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA, 34(4-6), 51-58.

Khefacha, A., Séllei B. (2023): Motivational Hypnosis as a Tool to Eliminate the Effects of Covid-19 Perception on Employee Motivation. PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES. 1 p. 21782. https://doi.org/10.3311/PPso.21782

Krén, H., Séllei, B., & Molnár, Gy. (2022). Leader of Digital Cooperation? – Scientific Mapping Engaging Leadership. ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA, Vol. 19,(No. 11.), 207–227. http://doi.org/10.12700/APH.19.11.2022.11.11

Krén, H., & Séllei, B. (2022). Let’s count down the stereotypes! In 3rd Ferenc Farkas International Scientific Conference: “Management Revolutions”: Abstract Book = 3. Farkas Ferenc Nemzetközi Tudományos Konferencia: “Menedzsment forradalmak”: Absztraktkötet (pp. 39–40).

Krén, H., & Séllei, B. (2022). Engaging leaders from students’ perspective and the impact of professors as role models. In SEFI 2022 50th Annual Conference of The European Society for Engineering Education Proceedings: Towards a new future in engineering education, new scenarios that European alliances of tech universities open up (pp. 1300–1311). http://doi.org/10.5821/conference-9788412322262.1293

Márton, S., & Séllei, B. (2022b). Önismeret szerepe a vezetésben. Budapest: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.

Márton, S., & Séllei, B. (2022a). Egyéni sajátosságokra érzékeny személyiségformálás. Tréning. Budapest: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.

Krén, H., & Séllei, B. (2021). The Role of Emotional Intelligence in Organizational Performance. PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 29(1), 1–9. http://doi.org/10.3311/PPso.15879

Séllei, B. (2021a). A változás pszichológiája. In Változás, megújulás az iskolában (pp. 34–44).

Séllei, B. (2021b). MANAGEMENT AND ECONOMICS STUDENTS’ EMOTIONAL PROFILE. In 5th EMAN Conference Proceedings (part of EMAN conference collection) (pp. 241–252). http://doi.org/10.31410/EMAN.2021.241

S éllei, B., Stumphauser, N., & Molontay, R. (2021). Traits versus Grades. APPLIED SCIENCES-BASEL, 11(4). http://doi.org/10.3390/app11041744

Péntek-Dózsa, M., & Séllei, B. (2019). A kézírás és a gépírás összehasonlító vizsgálata a Mozgásjavító Általános Iskolában. ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA, 29(6), 62–87. http://doi.org/10.14232/ISKKULT.2019.6.62

Séllei, B., & Takács, I. (2019). A foglalkozási rehabilitáció gyógypedagógiai támogatása. Budapest: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.

Takács, I., Gráf, R., Egri, T., & Séllei, B. (2019). A pszichopedagógia alapjai. Miskolc-Egyetemváros: Miskolci Egyetem.

Beatrix, S. (2018). Szemléleti akadálymentesség a felsőoktatásban. OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS, 5(1), 37–50. http://doi.org/10.3311/ope.242

Séllei, B. (2018). A Felsőoktatási Kutatóműhely. In Az alkalmazott pszichológia és ergonómia múltja, jelene és jövője (pp. 57–63).

Séllei, B. (2018). Teachers’ and Educators’ Attitudes towards Disabled Person. PRACTICE AND THEORY IN SYSTEMS OF EDUCATION, 13(2), 64–80.

Soós, E., & Séllei, B. (2018). Pszichiátriai betegek helyzete a nyílt munkaerőpiacon. In Az alkalmazott pszichológia és ergonómia múltja, jelene és jövője (pp. 176–183).

Takács, I., Gráf, R., Egri, T., & Séllei, B. (2018). Pszichopedagógia. SZOCIÁLPOLITIKAI SZEMLE, 2018.(5), 77–86.

Adrienn, K., Beatrix, S., & Lajos, I. (2017). Key Factors of Disabled People’s Working Motivation. PERIODICA POLYTECHNICA SOCIAL AND MANAGEMENT SCIENCES, 25(2), 108–116. http://doi.org/10.3311/PPso.10459

Beatrix, S. (2017). The role of emotional intelligence in vocational rehabilitation. In Decent work, equity and inclusion (pp. 56–57).

Séllei, B. (2017). Teachers’ and educators’ attitudes towards disability. In 9th International Conference for Theory and Practice in Education (pp. 44–44).

Séllei, B., & Izsó, L. (2017). Foglalkozási rehabilitáció. In Személyes Tér – Közös Világ (p. 214).

Beatrix, S. (2016). Self-Knowledge and Networking in a Training Course and How to Make it in the Virtual Space. In EDEN 2016 Annual Conference: Re-Imagining Learning Scenarios (p. 42).

Séllei, B., & Soós, E. (2016). Fogyatékkal élő hallgatók a felsőoktatásban. In Tavaszi Szél 2016 Konferencia = Spring Wind 2016: Konferenciakötet IV. (pp. 136–152).

Séllei, B. (2016b). Az érzelmi intelligencia szerepe a foglalkozási rehabilitációban.

Séllei, B. (2016a). A pedagógustársadalom érzelmi térképe. NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ, (4), 65–77. http://doi.org/10.21549/NTNY.16.2016.4.5

Nagy, H., Magyaródi, T., & Séllei, B. (2015). A képességalapú érzelmi intelligencia: új paradigmák a tesztfejlesztésben és pontozásban. Hazai tapasztalatok az érzelemmegértés és érzelemszabályozás szituációs tesztekkel. MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE, 70(4), 827–846. http://doi.org/10.1556/0016.2015.70.4.7

Séllei, B. (2015). The role of emotional intelligence in vocational rehabilitation with special respect to physically and cognitively disabled persons. In Assistive Technology: Building Bridges (pp. 615–620). http://doi.org/10.3233/978-1-61499-566-1-615

Bodnár, G., Kun, Á., Oroszné, P. M., Séllei, B., Takács, I., Tóvölgyi, S., … Takács, I. (2014). Pszichológia a gyakorlatban. (B. Séllei & I. Takács, Eds.). Budapest: Typotex Kiadó.

Séllei, B. (2014). A változás mint lehetőség. ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE, 2014(7–8), 27–37.

Fehér, J., & Séllei, B. (2013). Hogyan jutalmazzunk? HUMÁNPOLITIKAI SZEMLE, 2013(11–12), 3–10.

Köles, M., & Séllei, B. (2013). From Sensation to Thought: Introduction into Human Information Processing. In Psychology (p. Megjelenés alatt).

Pósfai, G., Séllei, B., & Kertész, A. (2013). A megváltozott munkaképességű emberek munkamotivációját befolyásoló kognitív és érzelmi tényezők. ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA, 13(4), 47–57.

Séllei, B. (2013b). Hétköznapi virágzás. HUMÁNPOLITIKAI SZEMLE, 2013(szeptember-október), 24–35.

Séllei, B. (2013a). Emotion and Emotianal Intelligence. In Psychology (p. Megjelenés alatt).

Séllei, B. (2013c). Intelligens érzelmek a szervezetekben. In Szervezet és pszichológia – új irányzatok az ezredfordulón. Szervezeti döntések (pp. 133–158).

Séllei, B. (2012). Introduction to the Workshop on Research on Innovative Solutions for Elderly. In Program of the AAL Forum 2012.

Weawer, K., Komlódi, A., Wang, J., Joshi, K., & Séllei, B. (2012). Parents views and rules about technology: As told by their middle school children in Hungary and India. In Proceedings of Cultural Attitudes Towards Technology and Communication (pp. 493–501).

Séllei, B. (2010). A megváltozott munkaképességű személyek karrierépítését akadályozó és segítő tényezők. In A foglalkozási rehabilitáció támogatása pszichológiai eszközökkel (pp. 303–329).

Dr. Séllei Beatrix

Pozitív pszichológus, coach, tréner, kutató.

 

Üzenetküldés

11 + 5 =

Redesigned by

Pretty Bytes logó, Létai Ágnes